امسال هزار آمبولانس جدید برای اورژانس کشور خریداری می‌شود

معاون فنی و عملیات فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که با هدف ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر در زمان بروز حوادث امسال هزار دستگاه آمبولانس جدید و مجهز خریداری می‌شود.

به گزارش ساجدخبر، به نقل از روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان حسین نوری در گرگان اظهار داشت: این خودروهای جدید براساس شاخص و معیارهای در نظر گرفته شده از قبیل میزان وقوع حوادث و فرسوده بودن ناوگان نقلیه اورژانس‌ها بین استان‌های کشور توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین برای رسیدن به موقع تیم‌های اورژانس ۱۱۵ به مصدومان و حادثه‌دیدگان حواث، امسال ۵۶۰ پایگاه جدید اورژانس درون شهری و برون شهری در کشور احداث خواهد شد.

معاون فنی و عملیات فوریت‌های پزشکی و اورژانس کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده بدون کاهش خدمات فعلی اورژانس، در سال جاری بخش‌های مراقبت‌های ویژه مانند آی سی یو (ICU) و سی سی یو (CCU) در اورژانس افزایش خواهدیافت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۷۵ پایگاه ثابت و سیار اورژانس در قالب پایگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی در کشور فعال است که ۴۸ پایگاه هوایی و پنج پایگاه دریایی هستند.