مدیرکل راهداری گلستان خبرداد

افزایش ۸۵ درصدی ترددهای خودرویی در گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت:در طرح نوروزی تاکنون سه میلیون و ۲۴۰ هزار و ۳۳۸ تردد در محورهای گلستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ساجدخبر، مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روز دوم فروردین، ۳۹۰ هزار و ۹۹۹ تردد خودرو در استان ثبت شده که ۷۵ درصد پلاک‌ها بومی استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اضافه کرد: در روز دوشنبه، ۱۳۰ هزار و ۱۸۲ خودرو به استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند) تا روز گذشته (دوم فروردین) در مجموع سه میلیون و ۲۴۰ هزار و ۳۳۸ تردد خودرویی در محورهای استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش یافته است.

طبق گفته میقانی پرترددترین مسیر گرگان به علی آباد با ۲۴۵ هزار و ۵۱۷ تردد بوده که به طور میانگین روزانه ۳۰ هزار و ۶۸۹ تردد در آن ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بیان کرد: ساعت اوج ترافیک بین ۱۵ الی ۱۶ بوده و متوسط سرعت ثبت شده ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

طبق گفته وی از ابتدای طرح، ۷۶ هزار و ۱۴۹ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای در استان جابجا شده اند.

میقانی اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۶۰۴ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی وارد و چهار هزار و ۲۴۱ نفر هم از استان خارج شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: از شروع طرح دو هزار و ۲۱۰ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل هوایی وارد استان شده و هزار و ۶۸۵ نفر هم خارج شده اند.