شهروندان در خریدهای اینترنتی هوشیار باشند

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: خرید از طریق فضای مجازی و به‌ صورت اینترنتی درصورتی‌ که نکات امنیتی لازم رعایت شود، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و کاهش هزینه‌ها به قطع زنجیره کرونا هم کمک خواهد کرد.

به گزارش ساجدخبر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: شهروندان زیادی از بستر اینترنت ازطریق اپلیکیشن ها و فروشگاه‌های اینترنتی، اقدام به خرید کالا و اقلام مورد نیاز خود می کنند.

وی افزود: خرید از طریق فضای مجازی و بصورت اینترنتی در صورتیکه نکات امنیتی لازم رعایت شود، علاوه بر صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه ها به قطع زنجیره کرونا هم کمک خواهد کرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: باوجود همه مزایای خریدهای اینترنتی، بی‌دقتی و سهل‌انگاری و نداشتن دانش و آگاهی کافی، کار دست کاربران می‌دهد، بطوریکه بعضاً فریب تبلیغات جذاب و اغواکننده در فضای مجازی رو می‌خورند و در دام سودجویان گرفتار می‌شوند.

وی گفت: یکی از علل مهم وقوع کلاه‌برداری‌های سایبری را می‌توان در اعتماد بیش‌ از حد شهروندان دانست که به‌ راحتی فریب تبلیغات دروغین و وعده‌های تخفیف ویژه  و فروش فوق‌العاده و … را می‌خورند.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: به کاربرانی که  قصد خرید هر کالا و یا اجناسی را  از طریق فضای مجازی دارند، توصیه می‌کنم: از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک(enamad)  خرید کنند تا در دام گردانندگان سایت‌های جعلی که باهدف کلاه‌برداری طراحی‌شده‌اند، گرفتار نشوند.

این مقام مسئول افزود: در خریدهای آنلاین باید دقت داشته باشید در دام فیشرها (طراحان صفحات جعلی) گرفتار نشوید؛ این افراد صفحاتی جعلی شبیه به صفحه اصلی ایجاد کرده و به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند.

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عملی شدن اهداف کلاهبرداران به روش  فیشینگ، تایپ آدرس اینترنتی توسط خود شماست، لذا ضروریست از رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و یا شبکه‌های اجتماعی ارائه‌شده حتماً خودداری کنید.